Aktualnie nasza oferta kierowana jest wyłącznie do chłopców - uczniów klas IV - VIII szkoły podstawowej, którzy z różnych powodów zagrożeni są niedostosowaniem społecznym. Tych, którzy mają trudności z nauką, uczęszczaniem do szkoły. A także narażonych na uzależnienie od substancji psychoaktywnych lub zachowań.
W strukturze organizacyjnej placówki funkcjonuje:
👉 Szkoła Podstawowa nr 41, z 60 miejscami w pięciu oddziałach klasowych,
👉 Ośrodek, dysponujący 60 miejscami. Funkcjonują w pięciu grupach wychowawczych.
Przyjęcie wychowanka poprzedzone jest rozmową z nim samym i jego rodzicami/opiekunami prawnymi, w obecności dyrektora, pedagoga, psychologa. Nawiązujemy kontrakt, który określa zasady dalszej współpracy. Dziecko zostaje objęte patronatem jednego z wychowawców.
Pracujemy z podopiecznymi grupowo i indywidualnie. Zindywidualizowanie pracy z wychowankiem opiera się przede wszystkim na opracowanym specjalne dla niego Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym.
Wychowanek jest w sposób ciągły wspierany i motywowany przez patrona oraz wychowawców.
Socjoterapia jest procesem, który w warunkach ośrodka zachodzi na co dzień. Poprzez wspólne działanie w grupie rówieśników, w oparciu o jasno ustalone reguły. Przy wsparciu życzliwych osób dorosłych, służących wsparciem, pomocą w codziennych działaniach wychowanków. Na co dzień staramy się inspirować wychowanków, motywować ich do rozwijania kompetencji społecznych, niezbędnych do funkcjonowania w społecznościach ludzi. Organizujemy również zajęcia grupowe o bardzo zróżnicowanym charakterze.
* rozwijamy umiejętności interpersonalne (asertywność, nawiązywanie prawidłowych relacji rówieśniczych, negocjacje),
* uwrażliwiamy na piękno otaczającego świata i potrzeby innych ludzi (wyjścia do instytucji kultury oraz wycieczki turystyczno-krajoznawcze i rekreacyjne),
* rozwijamy umiejętności interpersonalne (asertywność, nawiązywanie prawidłowych relacji rówieśniczych, negocjacje),
* uwrażliwiamy na piękno otaczającego świata i potrzeby innych ludzi (wyjścia do instytucji kultury oraz wycieczki turystyczno-krajoznawcze i rekreacyjne),
* rozwijamy umiejętności konstruktywnego radzenia sobie z emocjami,
* rozwijamy umiejętności samoobsługowe (dbanie o higienę, estetykę wyglądu, dbałość o czystość pomieszczeń),
* pomagamy poprawić stosunki wychowanka z jego najbliższymi i rodziny z wychowankiem,
* wskazujemy drogę odnajdowania i rozwijania zainteresowań,
* rozbudzamy aspiracje do dalszej nauki,
* kształtujemy postawy prospołeczne i proekologiczne.
* rozbudzamy aspiracje do dalszej nauki,
* kształtujemy postawy prospołeczne i proekologiczne.
dla dziecka mamy:
* pomoc w wyrównywaniu zaległości edukacyjnych,
* możliwość promocji śródrocznej,
* trening zastępowania agresji ART,
* zajęcia socjoterapeutyczne,
* zajęcia arteterapii,
* zajęcia terapii pedagogicznej,
* zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień,
* indywidualną pomoc psychologiczno – pedagogiczną,
* treningi umiejętności interpersonalnych,
* zajęcia rozbudzające kreatywność,
* zajęcia zawodoznawcze,
* naukę języka angielskiego,
* atrakcyjne formy spędzania czasu po lekcjach (m.in. zajęcia sportowe, basen, zajęcia komputerowe, wyjścia do skateparku, treningi bokserskie, wycieczki piesze i rowerowe, wędkarstwo, squash, bilard, uczestnictwo w spektaklach teatralnych i seansach filmowych, zajęcia fotograficzne, biblioteczne, warsztaty gitarowe, zajęcia kulinarne),
* opiekę pielęgniarki,
* możliwość promocji śródrocznej,
* trening zastępowania agresji ART,
* zajęcia socjoterapeutyczne,
* zajęcia arteterapii,
* zajęcia terapii pedagogicznej,
* zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień,
* indywidualną pomoc psychologiczno – pedagogiczną,
* treningi umiejętności interpersonalnych,
* zajęcia rozbudzające kreatywność,
* zajęcia zawodoznawcze,
* naukę języka angielskiego,
* atrakcyjne formy spędzania czasu po lekcjach (m.in. zajęcia sportowe, basen, zajęcia komputerowe, wyjścia do skateparku, treningi bokserskie, wycieczki piesze i rowerowe, wędkarstwo, squash, bilard, uczestnictwo w spektaklach teatralnych i seansach filmowych, zajęcia fotograficzne, biblioteczne, warsztaty gitarowe, zajęcia kulinarne),
* opiekę pielęgniarki,
rodzicom oferujemy:
* stałe współdziałanie w wychowaniu dziecka,
* indywidualne konsultacje,
* warsztaty tematyczne,
* indywidualne konsultacje,
* warsztaty tematyczne,
* pomoc i wsparcie rodziców w umieszczeniu dziecka w MOS,
* poradnictwo w zakresie przezwyciężania trudności wychowawczych,
* wsparcie w dopełnieniu formalności związanych z uzyskaniem pomocy i świadczeń z instytucji zajmujących się pomocą rodzinie.
* poradnictwo w zakresie przezwyciężania trudności wychowawczych,
* wsparcie w dopełnieniu formalności związanych z uzyskaniem pomocy i świadczeń z instytucji zajmujących się pomocą rodzinie.
Jeśli przypuszczasz, że nasz ośrodek jest odpowiednim miejscem dla Twojego dziecka, najlepiej skontaktuj się z nami telefonicznie, pod numerem telefonu 074 8414879. Chętnie udzielimy wszelkich informacji na temat możliwości umieszczenia dziecka w MOS.
☝
stwierdzenie potrzeby przez szkołę i rodzica
👇
badanie w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w miejscu zamieszkania dziecka
wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii
👇
kontakt z wydziałem edukacji w urzędzie miasta, gminy lub starostwie powiatowym miejsca zamieszkania dziecka (poszukiwanie miejsca dla dziecka)
👇
kontakt z MOS w Wałbrzychu (samodzielne poszukiwanie miejsca):
wywiad telefoniczny, osobiste spotkanie,
dostarczenie dokumentów koniecznych dla rekrutacji
wywiad telefoniczny, osobiste spotkanie,
dostarczenie dokumentów koniecznych dla rekrutacji
👇
kontakt z Biurem Edukacji i Wychowania Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu
- wniosek rodzica o umieszczenie dziecka w MOS w Wałbrzychu
(wydanie skierowania)
- wniosek rodzica o umieszczenie dziecka w MOS w Wałbrzychu
(wydanie skierowania)
👇
dowiezienie dziecka do placówki
👍
Uzbrój się w cierpliwość - zwykle droga ta trwa kilka tygodni. Jednak nie jest to czas zmarnowany. Przygotuj swoje dziecko do pobytu u nas. Ono naprawdę powinno być przekonane, że w ten sposób może przezwyciężyć problemy, z którymi dotąd nie mogło sobie poradzić.
👪
Rodzicu pamiętaj!
Nie jesteś sam, my również nie działamy w pojedynkę. Droga do poprawy sytuacji zaczyna się u pedagoga, w szkole Twojego dziecka!Rodzicu pamiętaj!